Så var det jul igen då...

Ja, det är jul igen, men just nu har jag inte så mkt julkänsla om jag ska vara helt ärlig, jag är jättesjuk och gör absolut ingenting och inte blev det bättre av att jag inte ens fick hjälpa till att klä granen.. Nej nej det skulle pappas sambo göra, annars ser den ju inte likadan ut som förra året.. Suck!

Men jag ska inte klaga för mkt, jag har så mkt saker som många andra inte har. Julstämningen kommer väl i sinom tid den också, antagligen så fort jag kliver innanför dörren hem till Annica och dem. Hon lyckas alltid få mig på bra humör nu för tiden min kusin, lite skillnad mot när vi var små och låg i luven på varandra hela tiden. :)
Jag tycker om julen, det är en sån där mysig högtid, men jag har också insett att all den där förväntan som man upplevde som liten tyvärr inte följer med högre upp i åldrarna. Jag själv har t.ex. inte alls samma julkänsla som när jag var liten och smög omkring i lägenheten mitt i natten mellan den 23e och 24e bara för att se om julklapparna hade kommit och låg under granen..
Varje år gjorde jag så, och varje år blev jag lika glad över att de låg där... Nu är det inte så längre, tyvärr.. Nu handlar julen mycket mer om stress och att man måste hinna göra allt som måste göras, men samtidigt så håller en liten del av mig kvar i den här kärleken till julen som jag hade när jag var liten.
Jag älskar julafton och juldagen, då jag firar med de olika släkterna, då alla är samlade och gemenskapen och glädjen total. Det känns så bra då, jag lever upp och blir tillfreds.
Jag gläds åt vad jag har och tänker inte speciellt mkt på vad jag inte har.
Jag älskar julen och gemenskapen den medför till min familj...


God Jul Allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0