Mysdag i Julens tecken

Ja, idag har varit en riktigt mysigt dag, vi har fått mycket gjort också :)

Dagen började med att jag, pappa och Niklas åkte in till stan och gick på julmarknaden i Gamla stan. Det var trevligt och roligt, trots att det regnade massor på oss.
Pappa vann andrapris på chokladhjulet, men blev måttligt besviken och lite irriterad när han insåg att det var en nalle. Vad är logiken i det liksom? Men jag fick i alla fall en söt, liten, vit nalle :)
När vi tröttnat på regnet och hade sett allt på julmarknaden så åkte vi hem och började julstäda lite, jag ägnade två timmar åt att städa min rum grundligt, har till och med dammsugat och dammtorkat bladen på min takfläkt, det ni!
Sedan gick jag och letade bland pappa och Anne-Maries alla skivor, som allvarligt talat är typ tre cd-hyllor som går från golv till tak!, och hittade tillslut en julskiva som fick bli mitt sällskap medan jag slog in julklappar i ett försök att hitta julstämningen trots regn, rusk och tråkväder utanför fönstret.
Efter det var det dags att baka pepparkakor som var lite improvisationskrävande eftersom pappa och Anne-Marie tycks ha städat undan sina pepparkaksformar, precis som förra året! Dock så löser lite fantasi allt och med glas och knivar så fick vi till cirklar och bokstäver. 

Nu tänker jag däremot göra lite nytta för mig själv också, jag ska sätta mig och plugga lite juridik innan maten eftersom det inte finns så mkt annat att göra.



Ciao ciao!

Kommentarer
Postat av: Melissa

svar; haha, du kan honom ;D

2008-12-21 @ 11:27:57
URL: http://melissas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0