Obehag...

Jag hade tänkt skriva ett glatt inlägg om julen och hur mysigt det var, men det blev åtsidoskjutet, det hände andra saker som framkallade känslor jag måste skriva av mig...

Det hände en sak på jobbet idag,
en sak som får mig att må illa fortfarande.
Jag försöker förtränga det hela, försöker glömma,
jag vill inte tänka på det.
Jag mår illa,
jag blir illa till mods och obehaget kryper i mig.
Jag kan inte glömma känslan,
hur jag kände att jag blev allt mindre,
jag blev ett objekt som bara var där för att han skulle kunna titta på mig.
Jag blir äcklad,
jag hatar det,
bara för att jag arbetar och måste vara trevlig mot mina kunder betyder inte det att de kan bete sig hur som helst och göra vad de vill med mig...

Jag är inte ett objekt,
men jag har nog aldrig tidigare känt mig så objektifierad som just nu,
och det är en känsla som inte vill ge sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0