Nyår med mera

Ja, nu är det nytt år, 2008.
Så vad ska man göra av det här året?
Det enda jag helt säkert vet är att jag ska ta studenten och åka till Taizé, men det får räcka för tillfället, har ju knappt gått några dagar alls än.
Tänkte att jag kanske skulle dra en kort resumé av vad som hänt senaste veckan typ.

I fredags var vi på fest jag, Oskar, Kalle, Martin och Tina, det var kul, mkt folk och glada skratt.

I lördags så var vi ute och firade Carros 18årsdag och min plan var att hon skulle bli jätte, jättefull, men det gick inge bra, det slutade istället med att jag blev jätte, jättefull och söp bort min plånbok och mådde skit hela söndagen. Tack och lov hade Oskar tagit hand om mig där mitt i natten och gjorde det också på morgonen.

Och så i måndags var det då nyårsafton och det var helt underbart! Den inleddes med middag hemma hos en tjej på Lidingö och sen vidare till Gamla stan och Sjätte Tunnan. Vid kvart i tolv så gick vi därifrån till Slussen och stod i Slussen och tittade på alla fyrverkerier, sjukt vackert! Och det nya året kunde väl knappast inletts bättre, med en massa vänner i Slussen i famnen på min pojkvän som sa att han tycker om mig och kysste mig.
Sedan var det vidare till Medborgarplatsen och tunnelbanan hem till Kalle där vi bara satt och tog det lugnt och snackade och de flesta drack. Och jag fick min massage som Kalle har utlovat i flera veckor :P

Sedan tänkte jag att jag kär som jag är ska berätta massa söta saker som folk sa under nyårsafton om mig och Oskar också.
Kalle inledde hela grejen med att säga.
"Maria, jag hade tänkt hålla ett tal till dig och Oskar när vi var hos Emma, men jag hann inte eftersom alla började röra på sig, men det jag hade tänkt säga var att vi har två vänner i bland oss som har hittat varandra och jag tycker vi skålar för dem. För Maria och Oskar, ni är så söta ihop"
Jag höll på att börja gråta när han sa så, det gjorde mig så rörd!
Sedan fortsatte Martin när han skulle värma sina händer på mina ben och insåg att mina händer var varma:
"Ja, äkta kärlek slår det gnistor om"
Och sen tog Flars vid när han och jag satt och pratade i soffan hemma hos Kalle:
"Asså, jag är så glad för er skull, ni är så otroligt söta tillsammans!!"
Och när jag satt i Oskars knä och Oskar kysste mig och vi upptäckte att Flars satt och tittade på oss:
"Nej, men sluta inte, jag bara sitter här och njuter av hur fina ni är ihop. Ni är verkligen estetiskt vackra tillsammans!"

Och sedan till något som sas som inte alls har med mig och Oskar att göra Tina ringde mig och var jättefull och sa att hon älskade mig, det var också en väldigt underbar känsla.

Jag har världens bästa vänner!

image44
Gott nytt år allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0