Höst, tågkaos & massa plugg

Ja, nu är hösten verkligen här. Hela dagen har det varit sånt där drygt, tråkigt väder med massa moln och regn i luften hela tiden och man har gått omkring och frusit.

Dagen spenderades i vilket fall som helst i skolan med Felicia, Veran, Emma och Hulya och vi fick massor gjort på arbetet idag. Det kändes skönt för då blir det lite lättare att lägga upp arbetsbördan.

På eftermiddagen hade vi PM-seminarium med några andra grupper och Ojan och det var inte lika kul. Vi hade lagt ner en hel del jobb på det och ändå hittade hon en massa saker att såga oss för. Fast det ska minsann inte få förstöra för oss, nu ska vi bara ge ännu mer! Arbetet ska bli så bra det bara kan.

När det sedan var dags att åka hem tänkte jag och Veran att vi skulle åka bort till Frescati och hämta ut våra passerkort till skolan och mitt universitetskort, men när vi kom dit hade de stängt fem minuter tidigare. Det var lite surt så där, men vi gick till biblioteket och tänkte att vi skulle se om vi kunde hitta en bok jag ville titta igenom en extra gång. Den var självklart utlånad och fanns bara på vårt bibliotek vid Sveaplan. Så det bar helt enkelt tillbaka av dit för att låna den så den inte hann försvinna. Nu har jag i vilket fall boken, så det är bra.

När jag och Veran var på väg till Frescati så ringde Anders och berättade att det inte gick några tåg åt något håll från Tumba för det hade varit en olycka i Rönninge, vilket betydde att jag behövde komma på ett annat sätt att ta mig hem. Så när vi hade varit på Sveaplan och hämtat boken så åkte jag till Fridhemsplan för att ta direktbussen hem till mig, hade stått där och väntat några minuter när det kommer en kvinna och säger "Den bussen är inställd resten av dagen". Så där stod jag på Fridhemsplan och visste inte riktigt hur tusan jag skulle ta mig hem då, men det tog inte mer än en minut förrän det faktiskt kom en buss som gick hem till mig!

Nu är jag i vilket fall hemma och har ätit och hunnit bli lite varm igen, men jag känner att jag inte alls känner för att läsa igenom den där boken, jag kommer bli koko om det ska vara så här i över tre år till... Men samtidigt har jag ju människor som peppar mig, och Veran lär knappast låta mig ge upp. Så nu ska jag läsa den där boken så jag får sova lite innan jag ska tillbaka till Frescati och hämta ut mitt passerkort och universitetskort imorn bitti.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: veran

Klart du inte får ge upp! Jag bosätter mig hemma hos dig eller tvingar dig bosätta dig här och sätter böckerna i händerna på dig och slår på dig så fort du slutar läsa om det skulle vara så, bara så du vet :P Men det här klarar vi! =D

kramar

2008-09-10 @ 23:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0