Nu är hösten här

Nu är hösten här och det märks.
Värmen har i princip försvunnit helt ur luften, regndropparna träffar balkongräcket och gör mig återigen påmind om att sommaren än en gång är slut.
Fast samtidigt tänker jag inte klaga, jag tycker hösten är rätt mysig. Som idag, jag ska sitta inne i mitt rum och lyssna på regnet samtidigt som jag ska plöja igenom ett par skolböcker och dricka varm choklad.

Det där med att plugga på universitetet är definitivt ett heltidsjobb, jag tycker knappt jag har gjort annat än pluggat den senaste veckan. Fast det gör inte heller mig så mycket för det jag läser är så otroligt intressant och roligt. Jag känner det i hela mig att jag verkligen brinner för det här, jag har verkligen valt rätt ämne att studera.

Igår hade jag även ett väldigt komiskt möte på skolan. Jag fyllde min vattenflaska i köket när en kille jag sett i korridoren ett par gånger gick förbi. Vi tittade på varandra och fastnade med blickarna. Jag kände precis som de tidigare gångerna igen honom och den här gången slog det mig varför. Så jag öppnade munnen och frågade "Du har varit i Taizé va?" Och han tittade på mig, log och svarade "Jag visste väl att det var därför jag kände igen dig". Det var Johan, en kille vi träffade på i Taizé i sommaren 2006! Och nu pluggar vi på samma skola, men han är en termin före mig! Hur stor är chansen att en sån sak ska hända liksom? Världen är liten!

Men nej, nu ska jag ta och dra igång med mitt höstpluggande och mysa ner mig i sängen med alla böcker!

Utsikten från mitt fönster
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Alex

Du är utmanad ^^

2008-09-06 @ 15:09:44
URL: http://pulvermos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0