Dan före dopparedan!

Imorgon är det julafton, men jag ska nog ändå börja mitt inlägg med att be om ursäkt för min långa tystnad. Har varit en hel del skolarbeten, lite jobb och en massa julstök som kommit i vägen, men nu ska jag försöka bättra mig igen. Så är du nöjd nu Veran? Antar nämligen att det var du som klagat om att jag skriver för sällan ;)

Så, tillbaka till julen som just nu är mitt favoritämne eftersom det ligger decimeterdjup snö utanför huset och massa adventsstjärnor överallt. Att julklapparna är färdiga och inslagna gör inte saken sämre direkt!
Den senaste tiden har spenderats lite på jobbet, jättemycket med Veran och Hülya och vårt skolarbete, men även också med Robert och familjen och julstökat, städat, bakat och gått på julmarknad :)
Nu är jag dock klar med allt julstök så ikväll ska jag nog bara ta det lugnt, äta en skinksmörgås när julskinkan är klar sent ikväll och se på Love Actually som går på TV3 kl 21:00. Den filmen är helt underbar, jag verkligen älskar den och har gjort det sedan jag och min moster var och såg den på bio för flera år sedan. Det är en riktigt feel-good film så om ni inte sett den rekommenderar jag er att bänka er framför TV i två timmar ikväll och njuta av den!

Imorgon är det Julafton och den ska firas hemma hos pappa med hela den sidan av släkten. Det var länge sedan vi verkligen var allihopa, tror nog det är minst fem, sex år sedan min ena kusin var med, men han ska vara här i år. Och självklart farfar och alla andra kusiner, farbröder och deras respektive. Jag tror det kommer bli ganska mysigt, fast i gengäld har jag ju väldigt mycket julkänslor i år också.
Jag tror jag vågar skylla julkänslorna på Veran och snön. Veran för att hennes tokentusiasm smittar av sig och snön för att jag alltid säger att det känns mkt mer som jul när det är snö ute, och i år fick jag som jag ville!

Juldagen ska vi vara med mammas sida av släkten, antingen hemma hos oss eller hos mormor, som vanligt är det inte riktigt bestämt än eftersom de aldrig riktigt kan enas. Det tror jag också kommer bli mysigt, speciellt om Robert kommer förbi vilket han har pratat om att göra. Robert firar julafton hos sina föräldrar i Eskilstuna, men kommer hem på julaftonskvällen och då tyckte både jag och mamma att han kunde titta förbi hos oss på juldagen.

Annandagen kommer att spenderas i Eskilstuna och hälsa på Roberts föräldrar och fira lite minijul han och jag, det kommer nog bli väldigt mysigt!

Nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva faktiskt så jag ska väl lägga mig på sängen och titta på TV kanske, men som ni förstår av utläggningen så kommer jag antagligen inte att komma i närheten av en dator och ha tid att skriva på några dagar då jag lämnat min egen dator hemma hos mamma och man inte gör sig speciellt populär om man sitter vid datorn när hela släkten är här imorn. *hehe*

Men först vill jag säga;
God Jul!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, bra att jag inte behöver skriva att det är jag som skriver - du vet det ändå =D Och nu är jag nöjd ja^^

Jul ja!! Så glad!! Julafton imorgon!! hoppar omkring Och snö <3

Ha en jättebäst och mysig jul! Och vi höres såklart^^

kramar ^-^

2009-12-23 @ 22:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0