"Låt tanterna simma nu"

Innan jag berättar om dagen måste jag bara berätta vad jag och Veran var med om i tisdags när vi var och simmade!
Det var en mamma på typ 35+ där med sin ca 5årige son och han roade sig med att leka och hamna på fel bana och för att jag inte skulle simma på honom så saktade jag ner och väntade snällt på att det gulliga barnet skulle hinna flytta på sig när hans mamma helt plöstligt utbrister "Låt tanterna simma nu!".
Jag blev helt chockad, jag och Veran, tanter?! Kom igen, vi är 20 år! Okej om det hade varit barnet som sa det för i jämförelse med honom så var vi väl antagligen tanter, men jag går inte med på att bli kallad tant av någon som är minst 15 år äldre än jag själv är. Hade det inte varit för min otroliga behärskning så hade jag nog svarat något i stil med "Ursäkta, om jag är tant, vad gör det då dig som är ungefär dubbelt så gammal som mig? Lik kanske?"
Jag tycker det är helt sjukt, man kallar inte människor för tant och gubbe hur som helst när man är i den åldern!

Iaf, anledningen till att jag kom att tänka på det var att vi hade PF-examination idag och började prata om sådant som gör oss irriterade och liknande och jag drog det här exemplet. *haha*
Annars har dagen innehållit rapportskrivande och en intervju till rapporten. Vi hann även med ungefär en timmes julshopping i stan innan vi åkte på intervjun.
Väl hemma roade jag mig med att ta ett långt bad, vilket tyvärr inte släppte på spänningarna i ryggen så ska nog lägga mig på spikmattan så fort jag skrivit klart det här, men jag har även städat mitt rum. Dammat, plockat upp allt från golvet och dammsugit. Känns bra när rummet blir julfint :)

Nej nu säger ryggen Aj Aj så ska nog lägga mig på spikmattan och ringa Bråk och prata vidare lite eftersom vi behövde avbryta mitt i samtalet tidigare :)
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej ^_^

en möjlig förklaring till mammans förunderliga beteende kan ju ha varit att du har kort hår som tanter har (eller det ser åtminstone ut så på din bild till höger)... varför har du ont i ryggen??



kram o god jul ^_^

2009-12-14 @ 22:24:46
Postat av: Anonym

Miaaaaaaaaaaaaaaan, du skriver för sällan ju! :P <3

2009-12-23 @ 00:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0