Helgen var grym!

Ja, men först tänkte jag bara svara på Alex kommentar till mitt inlägg om vuxenångest. Självklart kan man vara vuxen utan att ha gjort alla de där sakerna, bara det att jag insåg att jag håller på att bli vuxen när folk runt omkring mig helt plötsligt gjorde massa sådana saker som jag alltid har förknippat med människor som inte är lika gamla som jag är. Det där med fleråriga förhållanden, förlovningar och att flytta ihop, för mig har det alltid varit typ beviset på att någon annan klivit in i vuxenvärlden, jag minns nämligen hur stor och vuxen jag tyckte min moster var när hon och hennes kille flyttade ihop, och snart är jag ändå lika gammal som de var då och jag känner mig inte det minsta vuxen. Därför fick jag vuxenångest, men självklart har du rätt i att man kan vara vuxen utan att ha ett flerårigt förhållande, vara förlovad eller bo ihop med någon Alex.



Så över till helgen/slutet på veckan

Torsdag
Tentadag. Jag hade ångest, jag gick dit, jag skrev tentan, jag gick därifrån och jag började gråta. Så var det med den saken. Det kändes verkligen som att jag hade kuggat hela tentan, nu i efterhand känns det kanske inte lika illa, men i alla fall. Dock så hittade Katayun och Pärnilla mig och tog hand om mig, söta underbara vänner <3
Kvällen slutade i alla fall i en otroligt trevlig middag på PizzaHut med Paula, Veran och Pärnilla och sedan hem och kolla lite The OC eftersom jag hade huvudvärk och Oskar inte mådde så bra.

Fredag
Började helt åt helvete. Jag vaknade klockan sju på morgonen och insåg att jag hade fått migrän. Huvudet kändes som att folk brände av dynamitgubbar i det och jag kunde knappt öppna ögonen utan att få kväljningar. Så det var bara full dos smärtstillande och att inse att jag inte skulle kunna följa med Lisa till sjukhuset som jag hade lovat.
När jag väl mådde lite bättre så bar det av till stan och möta upp Tina och Jessie för att möta Martin och åka till Åkersberga och titta på Martins lägenhet som snart även blir Tinas hem.
Där satt vi och pratade massor och spelade spel, var väldigt trevligt. Efter det bar det av hem till sängen och sova.

Lördag
Förmiddagen spenderade jag med att kolla på The OC och vid fyra bar det av till stan och fika med Jojjo. Efter en mysigt fika bar det vidare av till Bronco's med Kalle, Streller och Strellers far Micke för att äta middag och efter det blev det en cider på Tunnan. Därefter bar det vidare hem till Oskar där vi satt och pratade massa skit och umgicks samt att jag mitt i natten blev underrättad om att min favoritläsk i Finland, Mountain Dew, finns i Stockholm också och insåg att Oskar hade sån i kylen. Så jag satt och drack läsk mitt i natten och var alldeles salig av att dricka den för första gången på typ sex månader.

Söndag
Frukost hemma hos Oskar och massa trevligt sällskap innan det bar av att möta pappa, vi hade nämligen far och dotter dag idag. Vi började i affären som har Mountain Dew för att till min stora besvikelse inse att det var slutsålt, men jag blev ganska snart glad och nöjd igen när jag insåg att de faktiskt hade Vanilla Coke! Det är typ evigheter sedan jag drack den och jag älskar den, blev jätteledsen när de tog bort den här i Sverige, men nu har jag hittat en butik som faktiskt importerar den! Underbart! Vanilla Coke och Mountain Dew i samma affär, kan nästan inte bli bättre ;)
Sedan bar det av till Kungens Kurva och massa elektronikaffärer i jakt på ny mobiltelefon till mig, eller rättare sagt; vi gick på jämföra-priset-i-olika-butiker-vandring. Vi stannade även förbi på Jojjos jobb och jag köpte en smoothie, helt sjukt vad god den var!
Sedan blev det middag på Robbans Pizzeria med pappa och Niklas och sedan handbollstittande, det är ju VM! Sedan kom Lisa och vi tittade på film, drack Vanilla Coke och pratade massa skit. Det var väldigt trevligt måste jag ju säga!

Nu sitter jag här och har nog uppdaterat er om det mesta, men jag vet att jag fortfarande inte uppdaterat om jul och nyår, men det känns lite off just nu kanske så jag kan nog nöja mig med att säga att det var trevligt och mysigt båda två.

Nu finns det inte så mkt mer att skriva så jag tänker avsluta här. Ciao!

Kommentarer
Postat av: katayun

klart vi hittade dig =D

2009-01-20 @ 23:05:11
Postat av: katayun.... igen

haha förresten!! var fasen hittar man mountain dew?! give!

2009-01-20 @ 23:07:07
Postat av: Alex

Hehe måste ju fråga jue, och jag förstår vad du menar med vuxenångest.



btw, fun fact, tror det var första gången du nämnde mig i bloggen höhö

2009-01-22 @ 23:10:30
URL: http://pulvermos.blogg.se/
Postat av: Alex

utöver utmaningar alltså :P

2009-01-22 @ 23:11:17
URL: http://pulvermos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0