Ibland så...

Ibland önskar jag att saker och ting var annorlunda,
att vissa människor som inte längre är en del av mitt liv fortfarande skulle vara det för jag saknar dem.
Dock så finns det väl en person jag specifikt saknar mest,
han ställde upp i vått och torrt,
vi skrattade alltid när vi träffades,
men vi kunde även ha diskussioner om viktiga saker.
Och så en dag insåg jag att han inte längre var densamme som innan,
att vi glidit ifrån varandra och att jag inte kunde göra något för att det skulle bli bra igen.
Jag vet att det till viss del var mitt fel,
jag mådde inte bra,
jag orkade inte höra av mig,
jag trodde på något som visade sig vara en ren lögn.
Allt detta tillsammans ledde till att jag förlorade honom.
Vänskapen jag trodde skulle vara livslång,
han som var min tillflyktsort när det bara var kaos,
han som alltid fick mig på rätt köl igen,
han vars vänskap för mig var så värdefull,
allt detta gick förlorat.

Om du läser det här och förstår att det är dig jag pratar om så vill jag att du ska veta att jag saknar dig och vår vänskap.
För den betydde verkligen något,
väldigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0