Uppdateringsdags

Japp, nu var det dags för lite uppdatering här känner jag. Det har gått en hel helg och en halv vecka sen jag skrev sist så det finns väl en del att berätta.

I fredags så var jag i skolan och sen åkte jag och Felicia till Solna och åt lunch. Yakiniku till mig, mums! Sedan bar det i all hast av till nagelteknologen Sandra där jag fick snygga naglar igen, och den här gången är det faktiskt bara mina egna naglar!
Sedan var det en sväng förbi Solna bibliotek och låna en bok och vidare till Globen, möta pappa, lassa in lite saker i hans bil och till jobbet. Melodifestivalgenrep stod på schemat denna kväll, det var kul att jobba och det gick bra så allt var frid och fröjd när jag åkte hem till Oskar och däckade hemma hos honom för att tjäna någon timmes sömn.

Lördag börjades med att kliva ur sängen och sminka mig och göra mig i ordning för en heldag på Globen i Melodifestivalens tecken. Frukost inhandlades på vägen och väl på jobbet var det bara köra på. Jag och Hannah var trötta och flummiga vilket inte är speciellt ovanligt, men det var nog extra påtagligt i lördags då vi redan klockan fyra vek oss dubbla av skratt åt en massa helt sjuka saker. Det blev iaf några timmars rast där mitt i som vi spenderade med att spela Picturnary med Veran, Jenny och Robin som stod i Lilla Cola.
Efter en halv hektisk kväll så bar det av till Rådmansgatan för att möta Samuel, Calle och deras respektive flickvänner. Kom fram till Rådmansgatan med extremt dåligt batteri i mobilen och insåg att jag skulle få vänta i en halv evighet på dem om de skulle gå från Fridhemsplan, så jag åkte till Fridhemsplan för att möta dem där istället. Sitter på Fridhemsplan och väntar på dem i tio minuter eller så och får sedan sms om att de tydligen var vid Rådhuset, de hade lurat Samuel. Så då bar det av till Rådhuset och jag hann precis få smset med var de stod innan min mobil dog. Så till slut hittade jag dem och det var sjukt kul att se Samuel och Calle igen, även om det nu är Samuel jag haft mest kontakt med.
Efter mat på en nattöppen grill vid Fridhemsplan så blev det Gamla stan och Tunnan i ungefär en och en halv timme innan vi gav upp och åkte hem och sov. Dock så fick jag migrän på vägen hem och det blev dyr taxi från Ropsten istället för nattbuss med massa fulla ungdomar. Lugnt och tyst var det iaf och det gick bra mkt fortare.

Söndag spenderades med huvudvärk då migränen vägrade släppa så jag sov större delen av dagen och orkade sedan duscha och åka hem till Veran där jag fick mat och då släppte huvudvärken!
Söndagskvällen spenderades med den första Beck-filmen med Peter Haber och Mikael Persbrandt och mycket trevligt sällskap i form av Veran och Erixen. Mycket mysigt när jag bor där ett par dagar så där, har alltid varit så.

Måndag spenderades med hemtentan i Välfärdsstaten - en socialpolitisk introduktion. Sedan bar det av till jobbet för en kväll i med lightoperasångarna Il DivoGloben.
Det var kul, väldigt lite att göra, men vi hade roligt iaf. Sedan mötte jag och Veran upp hennes mamma och hennes blivande svärmor som varit på konserten och tog sällskap med dem hem.

Tisdag var det återigen tentaskrivande som gällde och jag måste tycka att jag och Veran är ganska produktiva när vi sitter och skriver! Vi satt hela förmiddagen, åt lunch vid två, tog paus vid fyra för att gå på en promenad i det underbara, efterlängtade solskenet och passade på att kika in i kyrkan så jag fick prata med Daniel om lite saker angående konfirmationsträffen som var idag.
Efter det så satte vi oss ungefär en och en halv timme till innan jag åkte hem och hämtade på vägen ut mina paket som låg och väntade på mig på Posten! Dessa innehöll då 8 filmer från CDON och mina tre underbara böcker! Mer om både filmerna och böckerna tänker jag nog skriva en annan dag för nu börjar det bli sent och jag har ytterligare lite till att skriva.

Idag var jag i skolan på förmiddagen och sen mötte Jessie mig i stan och vi köpte Burger King på vägen hem och åt på tåget. I Tumba gick vi in på H&M så jag fick köpa ny nagelolja eftersom jag glömde min på jobbet i måndags och då slank även en ny parfym som jag kan ha i väskan med bland inköpen. Man vet aldrig när man kan behöva det! En sväng in på Lindex och jag hade plötsligt ersatt mina solglasögon som Niklas pajade förra sommaren med ett par nya så här lagom till våren börjar komma! De var mycket fina och nu ska jag bara försöka få pengarna av Niklas också eftersom han lovade att betala mina nya. Haha!
Sedan åkte vi till kyrkan och satt och pratade med Daniel en stund eftersom Jessie inte hade träffat honom förrän idag. Sedan satt hon i Softrummet med mig när jag pluggade och bara njöt av lugnet och sedan dök Hoffe och Tommie in!
Efter det var det dags att ta emot de nya konfirmanderna som jag ska vara med och vara hjälpledare för och det var verkligen jätte roligt! Jag fick tillbaka så mycket minnen från min egen konfirmation och jag insåg också varför jag fortfarande går till kyrkan en gång i veckan och varför det alltid kommer att ligga mig varmt om hjärtat. Det här är verkligen vad jag tror på, det är det här som fascinerar och trollbinder mig fullkomligt. Och så sa Daniel en så bra sak också idag som verkligen träffade mig.
"Det är många saker som alltid kommer att förbli en gåta"
Det är sant, men jag tror också att det är det som tilltalar mig, det spelar ingen roll hur påläst jag är, jag kommer aldrig att kunna allt om det här för det finns inte något svar på vissa av frågorna, de är bara faktum, sådant man måste lära sig att acceptera och ta till sig för att man ska kunna tro. Och jag tror det är precis det jag har gjort, så imorn ska jag leta fram något av mina kors och så hamnar det runt halsen igen.
Efter konfirmationsträffen åkte jag hem och har suttit och skrivit på min hemtenta och nu har jag bara en fråga kvar, väldigt skönt så förhoppningsvis blir jag klar på fredag!

Nej nu måste jag verkligen sova för jag ska upp om mindre än sju timmar, men jag lovar er att nu kommer jag snart börja blogga mer igen för jag har fått tillbaka inspirationen och viljan! Den kom med solen tror jag nästan, det var länge sedan jag var så lycklig som igår när jag gick omkring i Salem med Veran och kände solen mot mitt ansikte och värmen sprida sig i kroppen. Och likadant var det idag. Jag är lycklig när det är vår, jag säger ju att jag är kär i våren!

Nej, natti natti nu!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: katayun

persbrandt is hot! =)



katayun

2009-03-22 @ 11:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0