Helg!

Det är fredag eftermiddag och jag sitter på sängen hos pappa och har kommit fram till min vecka har varit bra än så länge!

Var på Tinas studentskiva i onsdags kväll efter att ha ätit middag och umgåtts med Aru. Var väldigt trevligt på skivan, men behövde åka ganska tidigt för att kunna ta mig tillbaka hem till Aru och ha en möjlighet att orka med föreläsningen dagen efter. Dock blev det några fina bilder och härliga skratt. Tillbaka hos Aru bäddade vi ner oss i sängen med en förpackning hallonsorbet, det var gott!

Igår var det föreläsning som gällde och sedan direkt till kyrkan och prata med Daniel om en massa saker angående Soft och Softrummet. Nu är bollen i rullning på riktigt, vi har bestämt datum vi ska börja renovera och fixa, så den 8e-11e juni är de som känner sig manade att vilja hjälpa till välkomna att komma och hjälpa till och måla om och fixa i Softrummet i Säby kyrka.
Även projektbeskrivningen av vad verksamheten ska handla om är färdig och ett första utkast av utskicket till ungdomarna i Salems kommun är klart. Jag var oerhört produktiv igår och hann till och med gå på Taizémässa och prata lite med Jenny innan Soft började och vi delgav resten av gruppen våra planer.

Idag var det föreläsning på morgonen och direkt efter skolan åkte jag, Veran och Katayun ut hit till ön och köpte sushi på mitt sushihak längst ner i huset och sen gick vi till affären och köpte glass också :)
Så eftermiddagen bestod av mkt prat, skatt, sushi och glass. När de gick satt jag här en stund och sen kom Carro hem efter att ha varit och fyndat idag så hon hade lite visning av kläder här. Nu sitter jag på min säng och planerar att plugga någon timme eller två innan jag ska duscha och äta middag innan jag åker in till stan för att se Wolverine med Emma, Kalle, Björn och folk!
Det ska bli sjukt roligt!
Efter bion möter Aru upp mig i stan och så åker vi hem till mig så vi hinner umgås lite innan jag börjar jobba imorn eftermiddag.

Så imorn är det jobb som gäller; SM-finalerna i handboll på Globen! Sjukt kul är vad det ska bli, tycker jag som är handbollstokig :P
Efter jobbet ska jag och Hannah åka hit och snacka lite, ta en drink och bara ta det lugnt. Det lär behövas efter en sådan dag som jobbet kommer vara imorn.

Söndag spenderas sedan med att plugga, plugga, plugga, plugga och ev. en kvällspromenad med Nathalie.
Nu måste jag dock plugga lite känner jag!
Ciao ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0