Fantasivärld

Jag måste hitta en ny bokserie att läsa då jag precis läst ut sista Twilight-boken!
Det känns lite sorgligt på nåt sätt, ni vet när man slutar en bok och vet att det inte finns mer att läsa om just dem karaktärerna? Eller, det kanske bara är jag som känner så, vad vet jag. Jag vet iaf att jag har känt så med i princip varenda serie jag läst ut, Harry Potter, David Eddings böcker om Belgarion och hans gäng, Lian Hearns böcker (som det nu visserligen kommit två böcker till på som jag inte hunnit läsa än), Aurian-serien och många andra serier.
Ja, som ni ser är jag väl lite löjlig när det kommer till sånt, men jag använder böckernas värld som ett sätt att undfly verkligheten lite. Ett sätt att koppla av och inte behöva fokusera på massa stressande och verkliga saker, jag har en hel liten fantasivärld i mitt rum som jag kan kliva in i väldigt lätt. Eller det är väl mer rättvist att säga att jag har många små fantasivärldar i mitt rum då jag faktiskt har böcker inom säkert fyra, fem olika genrers. Får helt enkelt försöka hitta en ny värld att kliva in i!

Spenderade morgonen och förmiddagen med Robert efter att ha sovit ut ordentligt, åt frukost och bara myste! En väldigt bra morgon helt klart! Blev inte att träffa Abbe idag trots allt, men vi ska ses nästa fredag istället! Kom hem och åt sushi, spillde soja på mitt enda par jeans jag hade med mig och alltså måste jobba i imorn, så det blev att tvätta lite också.
Imorn ska jag jobba hela dagen, 8:30-23:00, massa pengar som klirrar ner i kassan nästa månad för den arbetsdagen! Efter jobbet ska jag åka hem till Robert och sova där.
På söndag är det Alla Hjärtans Dag! Då ska jag och Robert ha en heldag, bara han och jag. Har gett honom i uppgift att köpa hem nån god frukost och sedan på eftermiddagen ska vi gå på bio och se Valentine's Day! Tycker den verkar vara en av de typ två bra filmerna som går på bio nu som jag inte sett och den andra ville Robert inte se, alltså blev det bara Valentine's Day kvar *hihi*
Efter bion ska vi hem och laga sushi, har köpt alla saker och är jag är väldigt pepp, ska bli jätte kul! Och om vi hinner och orkar ska vi väl titta lite i turistböckerna över Paris som jag lämnade där i morse.

Nej, nu ska jag nog lägga mig och lyssna på en ljudbok som legat i mitt rum i flera månader så att pappa och Anne-Marie kan få tillbaka den någon gång :)
Ciao!


Kommentarer
Postat av: GudModerOst

Du borde läsa Sagan om Isfolket. Den är super bra :)

2010-02-13 @ 15:35:19
Postat av: Anonym

Deverry serien av Katherine Kerr

2010-02-15 @ 23:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0