"Get married soon"

Det var det sista Lisa sa innan hon gick härifrån för ungefär fyrtiofem minuter sedan. Jag tror att det har sin grund i att vi då precis hade sett klart 27 dresses som är en sjukt mysig film som till 90 procent utspelar sig på ett bröllop eller under en massa förberedelser för ett bröllop. Det var kul, men jag blev lite förvånad när hon tyckte att jag måste gifta mig snart, och det känns lite komiskt eftersom det är hon som har pojkvän och inte jag. Fast jag är väl kanske mer inställd på att gifta mig en vacker dag än vad Lisa är, vad vet jag. 
Så, eftersom Lisa tycker jag måste gifta mig snart, finns det nån som vill gifta sig med mig? ;)

Snart bär det av till Motala med pappa, Anne-Marie och Niklas.
Det känns rätt bra måste jag erkänna, ska bli skönt att komma bort från Stockholm och alla tankar som triggas av att vara här just nu. Så jag har packat ner massa juridikböcker, massa myskläder och även lite träningskläder för att spendera fyra dagar i Det stora röda huset i Motala. Det har även råkat hamna ett par filmer i väskan, men det gör inte så mkt tror jag.
De här dagarna ska jag spendera med att läsa en massa juridik och kanske ta mig en springtur eller en långpromenad också, samt att det nog blir nån film att se. I vilket fall känner jag mig ganska pepp, vilket känns skönt. Jag saknar faktiskt det där lugna, sköna där nere. Det är precis som Houtskär, du kan inte stressa, i princip enda skillnaden är att Motala är liiite mer centralt än en liten ö i Östersjön.
Dock känns det lite tråkigt att jag åker idag eftersom Blondie firar sin 20årsdag idag och han ville att jag skulle följa med, men jag har lovat honom att jag ska fira honom en annan dag. Sedan vad det blir eller när det blir, det vet man ju inte! :P

Och grattis på födelsedagen till Blondie, Rebecka och Pärnilla som alla fyller år idag!

Nej nu börjar jag känna av huvudvärk så jag ska nog packa ner det allt utom datorn som åker ner sist av allt och sedan ska jag ta en liten tupplur så jag inte börjar må illa i bilen och kanske hunnit bli lite pigg tills Oscar kommer också.
Uppdatering kommer när det kommer, antagligen imorn om jag inte orkar skriva när jag kommer fram.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Emelie of Course!

Jag vill gifta mig med dig <3 ;)

2009-04-08 @ 20:21:40
Postat av: Lisa

På min ära! Jag vill utsätta mig för hand fasting, lugnt, någon ohelig dag i framtiden!

2009-05-01 @ 23:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0