Väldigt sen uppdatering

Det var länge sedan jag skulle skrivit en uppdatering på torsdagens inlägg, men när jag kom hem i torsdags så hade mitt internet lagt ner och kände inte för att samarbeta, IGEN!!!

Fast kan ju dra en kort resumé av helgen kan jag ju dra nu när internet funkar igen!

Torsdag:
Soft var kul, först gjorde jag och Niklas iordning för Taizégudstjänsten som vi hade som också blev kanon mysig!
När vi sedan gick ner till Soft så var Tommie där! Var väldigt roligt för det var väldigt länge sedan vi träffade honom, och för er som inte vet det är Tommie den gamla ledaren för ungdomsgruppen Soft som finns i Salems församling på torsdags kvällar. I vilket fall så spelade Tommie en helt ny låt för oss, den var jättefin och man blev glad inombords av att höra den.
När Tommie hade pratat och tagit igen med oss så lekte vi med Kimo-lera (tror det hette så va?) och skulle göra något vi tyckte symboliserade lycka eller något annat bara för att leka.
Sedan bar det av hemåt för att skriva här, men neeej, då hade internet lagt av såklart. Emilie, du som har jobbat på Telia, kan du förklara det här fenomenet om du läser det här?




Fredag:
Då var det dags för skola igen, hade föreläsning med Sverre i tre timmar som var väldigt intressant, men min vecka av dålig sömn började ta ut sin rätt så jag började blöda näsblod mitt under lektionen.
Dock så hanns det med lite roliga saker i klassrummet under rasterna, t.ex. så pratade jag med Felicia om Halloweenfesten som snart kommer vara hos Emma (och på tal om absolut ingenting så usch på mig för att jag just nu bara vill skriva på engelska) och Felicia lyckades hjälpa mig fixa min outfit riktigt nice, förutsatt att jag kan ha hennes skor... I sure hope so ;)
Efter föreläsningen så satt jag, Andrea och Pärnilla kvar och skrev på vårt arbete och började få ner fragment på datorn i alla fall, men när vi var klara med det insåg jag att jag hade över en timme kvar tills jag skulle träffa Tina i stan så jag skickade ett sms till Oskar som lyckades ha tid för mig så vi gick i det fina höstvädret från Gärdet till Centralen och pratade massor om allt och ingenting och jag insåg att jag saknat det umgänget!
Sedan satt jag, Tina och JessieBarCelona resten av kvällen och snackade skit och drack cider/öl. Mycket trevlig fredagsfördriv måste jag ju säga! Dock så lyckades jag tydligen glömma mina vantar där för inte har de återfunnits sedan dess :P Klantig är jag, det borde ju alla veta vid det här laget.
Efter BarCelona åkte jag hem och åt och fixade lite innan Anders hämtade upp mig och så sov jag hemma hos honom.



Lördag:
Inleddes med att jag åkte hem och duschade och fixade och sedan åkte in till stan för att träffa Emma som var hemma i Sthlm över helgen <3
Vi promenerade omkring i stan med hennes föräldrar och jag köpte en "klänning" på Buttericks som jag ska ha på hennes Halloweenfest, har blivit väldigt pepp senaste dagarna på den just nu, ska bli kul! Vi fikade också på ett mysigt kafé på Drottninggatan och handlade accessoarer till Halloween.
När vi hade promenerat färdigt så var det dags för mig att åka till Globen för återigen var det dags att jobba! Det var sjuuukt mycket att göra, men vi tjänade bra och även om jag kom från Globen först vid halv ett på natten så hade jag roligt.
Efter jobbet bar det av till Kalle och där hamnade jag också att sova, lättast så när klockan blev så mkt som den blev.



Söndag:
Satt hos Kalle och pratade massa skit med honom och Blondie, som också sov där efter sin krogrunda, och sedan bar det av hemåt för att göra sig i ordning inför Taizégudstjänsten i Grödinge Kyrka. Det var lika mysigt som alltid och väldigt trevligt, men tyvärr kunde inte ens det bota kylan jag hade i mitt bröst efter att ha bråkat så mycket med Anders som jag har gjort...
Efter Taizégudstjänsten så åkte jag ner till Lisa och satt där och pratade massa skit tills klockan var typ halv ett på natten och sen slocknade jag som ett ljus.


Taizékors i ljus



Måndag:
Den här dagen har enbart spenderats hos Pärnilla i Tullinge med att skriva på skolarbetet, som börjar få sin färdiga form och struktur! Härligt eftersom det ska lämnas in på fredag.
Och nu måste jag sluta skriva för det är dags att snart röra sig ner till Tumba och möta Veran för att åka till sjukgymnasten.
Ikväll kommer det nog inte någon uppdatering för ikväll ska jag sova så fort jag kommer hem!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0