Vill att terminen ska vara över...

Just nu är jag så trött på juridikböcker att jag skulle kunna kräkas, lagboken vill jag mer än gärna bränna och tentan kan vi hoppa. Det är ungefär hur taggad jag är på plugget just nu; inte alls alltså.
Men vad gör man inte för att slippa betala tillbaka alla pengar till CSN, så jag fortsätter och kämpar på trots att det står mig upp i halsen.

Jag vill liksom göra andra saker än sitta med böckerna,
jag vill fika med mina vänner,
gå ut en kväll och bara ta ett par cider,
ligga en hel dag i sängen och bara läsa någon av mina favoritböcker,
umgås med Aru en hel dag och bara vara utan att behöva få dåligt samvete över att jag inte pluggar!

Nu är det tre veckor kvar till tentan,
jag får kämpa på och fortsätta med all litteratur och renskrivning av föreläsningsanteckningar för att så fort tentan är över gå ut och käka middag, dricka lite cider, eller kanske alldeles för mkt för att glömma tentan? Hmm... Men jag får iaf ta mig tid att göra sådana saker som jag vill göra!
Sova ut,
läsa,
umgås massvis med Aru och mina vänner,
måla om Softrummet,
åka på läger med mina små konfirmander,
ta det lugnt och slappna av!

TRE VECKOR KVAR, TRE VECKOR KVAR, TRE VECKOR KVAR...
Det får nog bli mitt nya mantra för att överleva det här...!

Men nej, tillbaka till juridiken!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0