Virrvarr...

...av känslor och tankar som snurrar runt, runt i mitt huvud.

Samtal kan göra saker och ting klarare, men ibland kan det helt klart göra att vissa saker blir ännu snurrigare.
Jag tror samtidigt att han hade rätt min pappa, i det han sa. Om känslor, tankar, chanser och reaktioner.
Jag tror att han har en poäng för även om min pappa är en ganska tyst människa som inte slösar med en massa ord på saker som är onödiga så pratar han ganska mycket och diskuterar fram och tillbaka på ett logiskt och realistiskt sätt om han tror att något är viktigt för hans nära och kära .
Det är precis det han har gjort nu och det väckte många tankar och många känslor i mig, som jag tror var nödvändiga att väcka och som inte skulle väckts om jag fortsatt prata med alla andra människor.

Vet ni? Jag vet att jag inte alltid haft världens bästa relation till min pappa, men nu när jag är vuxen kan jag se på saker och ting med lite andra ögon än som en bångstyrig och egocentrerad tonåring. Han har alltid gjort det bästa han kunde, det han trodde skulle göra det bäst för mig och min bror. Tack för att du är du pappa!

Nej, nu blir det tillbaka till skolböckerna.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0