I'm back from vaccation...

...or at least a bit!

Jag har gjort mina utomlandsdelar av semestern nu så jag kanske kommer ha ork, tid och möjölighet att blogga lite nu. Den månad som har gått sedan jag skrev sist har varit helt fantastisk, alldeles oförglömlig till och med!

Det började med en roadtrip från Sthlm till Frankrike med Mats och Lellky, det var riktigt roligt. Visserligen var vi ju ganska många fler än vi tre från Göteborg till Taizé eftersom vi hade ett gäng från Lerum med oss då, men det blev ju bara ännu roligare!
I Göteborg firade vi midsommar hos en kompis till Mats, vilket var jätte roligt! Värdinnan Hanna var hur rolig och gullig som helst och vi klickade på en gång. Likaså med Kajsa som jag senare på kvällen spenderade lång tid ute på altanen med och bara pratade om allt och ingenting. Det var en helt fantastisk kväll!
Spenderade en dag i Taizé och sedan var det andra delar av Frankrike som gällde, var en dag i Paris och en annan spenderades med att bila runt mellan olika små byar, ta promenader och till slut hitta en sjö där det faktiskt gick att bada.

Sedan flög jag hem och packade om för att åka till Houtskär, min lilla paradisö i Åbolands skärgård. Helt underbar resa det med! Sov, solade, badade, umgicks med familj, släkt och vänner och åt mängder av god mat! Lärde också känna nya människor som jag kommer att hålla kontakten med, vilket alltid är ett välkommet tillskott på den lilla ön. Tråkigt bara att jag inte träffade en av dem förrän bara dagarna innan jag åkte hem.

Sedan var det tillbaka hem och packa om, hann med ett besök på Grönan också vilket var sjukt roligt! Sedan bar det av på min vecka till Taizé! Och det var helt underbart, jag ville inte åka hem. Ville bara stanna tiden och låta veckan fortsätta för evigt! Träffade också här många underbara människor som jag kommer hålla kontakten med i framtiden, hoppas också på att en dag få se dem igen!

Nu är jag tillbaka hemma sedan igår kväll. Har idag umgåtts lite med Tina, tvättat, packat och fixat. Imorn bär det av till Motala och pappas lantställe. Ska bli skönt att varva ner lite efter allt resande och donande, på landet kan jag inte stressa.
Skänninge Marknad står som vanligt på schemat och annars är det mest lugn och ro, fixa min byrå som jag ska rusta upp och lite sånt. Nu blir det nog däremot sova!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0