Handbolls-EM har inletts...

...och jag är grymt besviken!

Jag förstår inte hur det gick till! De spelade så bra, nästintill felfritt i hela första halvleken och ledde med sex mål när det var dags för halvtid. Sedan går de tillbaka in och det ser bra ut de första typ tre, fyra minuterna... Och efter det vet jag inte vad som hände, laget var som förbytt! Tappade bollar, tekniska fel och utvisningar avlöste varandra och matchen slutade till slut 27-25 till Slovenien! Hur kan man förlora en sådan ledning och sedan till på köpet förlora med två mål?! Pinsamt är vad det är!
Mitt handbollshumör blev väl inte direkt bättre nu när jag kollade upp handbolls-VM 2011 och insåg att vi från Stockholm inte kommer ha mycket glädje av att det spelas i Sverige eftersom Sverige kommer spela sitt gruppspel i Göteborg och om de går vidare till mer spel så kommer det i sin tur spelas i Malmö. Kom igen liksom! Här har jag hoppats på att få se svenska herrlandslaget i handboll spela på Globen och samtidigt tjäna lite pengar, men icke!
Aja, nu ska vi väl försöka glömma det här och fokusera på matchen mot Polen imorgon istället och hoppas att den går bättre än kvällens match.



Måste bara skriva några rader om skolan och det jag gjort idag också!
Vi hade en väldigt intressant föreläsning på morgonen om alkohol- och narkotikapolitik och sedan åt jag lunch med Mari, Sanna och Bengt och diskuterade kring kursen och seminarierna. Efter lunch hade jag två seminarium. Det ena om alkoholforskningsperspektiv och olika begrepp inom det och det andra om alkhol- och narkotikapolitik och för- och nackdelar med att utforma narkotikapolitiken likadant som alkoholpolitiken.
Efter seminarierna hade jag sällskap hem med Leila, en gammal handbollskompis, och vi satt och pratade gamla minnen och massa annat. Lite därför jag var så pepp på matchen ikväll, för att jag just nu är inne i en period då jag verkligen minns hur otroligt roligt det var att spela.
Innan handbollen så var jag iväg och simmade med Jessie och Veran. Det var trevligt, skönt att få simma lite, men också roligt att träffa dem. Var länge sedan Jessie kunde vara med oss flera gånger i rad på simningen.

Nej, nu börjar klockan bli mycket så jag ska väl läsa lite, ringa Robert och sedan sova. Imorn står föreläsning och fika med Frida på schemat, innan några timmars plugg och sedan har vi terminsstart för Soft igen!
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0