Twilight

Nu har jag sett första filmen i Twilight-serien, si så där ett år efter alla andra, men jag ville läsa böckerna innan jag såg filmen.

Jag tyckte att det var en bra film, men jag fick tvinga mig själv att se det som olika saker, filmen och boken, eftersom de rört ihop en massa saker och ändrat delar av handlingen, samt klippt bort en massa annat.
Jag rekommenderar helt klart filmen till andra som inte sett den, men jag skulle nog ännu mer rekommendera er som sett filmen, men inte läst boken, att läsa den för den är hundra gånger bättre. Vilket inte är så konstigt i och med att man i en film inte kan ha med alla sinnesintryck man kan beskriva i en bok och om man verkligen ska göra filmen efter boken så skulle filmen bli flera timmar längre än vad den redan är.
Däremot så tror jag att jag skulle uppskattat filmen mycket mer om jag inte hade läst boken innan då jag inte skulle stört mig på så många saker i början av filmen där de rört till grejer och lagt till händelser som inte finns i boken.

Nej, nu ska jag titta på bortklippta scener och grejer och sedan ska jag ta upp den tredje boken i serien och fördriva de sista två timmarna innan Johan Falk-filmen börjar på TV4 :)
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0