Hemma igen...

...och jag har inte riktigt bestämt mig för hur det känns än faktiskt.

Paris var helt klart värt varenda krona vi betalat för det! Det var mycket känslor, skratt och tårar, allvar och skoj, allt blandat med att vara turister och promenera omkring i staden. Det blev också mycket vila och avkoppling, något jag längtat efter väldigt mycket och nu känner verkningarna av när jag känner mig mer utvilad än jag gjort på månader.
Eiffeltornet, Notre Dame, Sacré Coeur och Triumbågen besöktes självklart allihop och för första gången var jag uppe i Triumbågen, men också högst uppe i Eiffeltornet, något som tog mig fyra försök!
Sällskapet på resan går inte att klaga på, men det visste jag ju redan, annars skulle jag aldrig bokat resan från början och heller aldrig åkt på den trots att jag och Robert numera inte längre är ett par. Jag hoppas bara att det inte var sista gången vi sågs, skulle vara väldigt tråkigt eftersom jag trivs med hans sällskap.
Paris blev en bubbla som verkligheten inte riktigt kunde tränga in i och det var en konstig känsla, har inte känt så på väldigt länge...

Men som med allt så kallar verkligheten hem en till slut. Så blev det också den här gången och igår landade vi på Skavsta igen efter fyra dagar i Paris. Idag var jag tillbaka i skolan och föreläsningarna drog igång, blev lunch i solen med klasskamraterna och glass till efterrätt. Har redan hunnit fortsätta med kurslitteraturen, varit hos sjukgymnasten och påbörjat inlämningsuppgiften som är till på onsdag. Så det är fullt ös medvetslös tills sommarlovet börjar nu, men ska i alla fall unna mig att gå till Malin och få massage på onsdag kväll. Det kommer vara grymt skönt, men antagligen ganska smärtsamt också eftersom det är rätt länge sedan jag var där sist nu. Fast jag får skylla mig själv, tar man sig inte tid så gör man inte liksom!

Överlag så mår jag bra just nu, mycket tankar som snurrar och andra saker som drar i mig, men det känns som att det är på väg åt rätt håll. Jag är på väg mot toppen och är på en helt annan nivå än någonsin förut!
Nu ni, nu ska det bli åka av! Och med dem orden lämnar jag er och återgår till min inlämningsuppgift!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0