Nu är jag väldigt trött...

...så det blir nog sängen ganska snart faktiskt!

Måste bara skriva några ord om lite saker försthade jag tänkt, bloggen ska väl inte dö heller.
Personalfesten i söndags var sjukt rolig! God mat, trevligt folk, billig dricka och bara allmänt kanon! Var bara väldigt tråkigt att jag behövde bryta upp så "tidigt" för att orka med föreläsningen igår. Åkte visserligen inte förrän tolv och eftersom vi var igång från sju så var det ju ganska många timmar, men man hade helt klart kunnat hålla på ännu längre! Det fanns dansmatta, karaoke med en riktigt duktig karaokevärdinna och så mycket trevliga människor och god mat att det inte gick annat än att vara nöjd! Många skratt och kära återseenden blev det och kvällen var helt klart oförglömlig! Hoppas verkligen det blir en personalfest snart igen!

Idag har jag och Veran skrivit på hemtentan och jag är nästan klar, ska bara titta på den och små-fila lite, men annars blir det nog faktiskt mest att ta det lugnt och skönt imorgon innan SOFT. Insåg att det är mitt sista Soft, nästa vecka är det avslutning och då är jag i Paris och till hösten kommer nog inte Soft att finnas kvar. Det känns lite sorgligt att man inte längre kan hålla igång det efter tio års tid, men det är klart.. För att det ska finnas kvar måste man ha ledare som orkar engagera sig och ta sig genom motgång efter motgång och sedan kanske orka vara kvar tillräckligt länge för att skörda frukten av allt slit. Däremot så har Soft gett mig väldigt mycket, otroligt mycket mer än vad någon kan ana tror jag.

Har kommit till massa insikter senaste dagarna och har insett vad jag måste göra för att komma till rätta med vem jag är, vad jag vill och även bygga en stabil grund i mig själv för framtiden. Egentligen har jag nog vetat i många år att det här är vad jag skulle behöva, men jag har liksom inte orkat förrän nu. Nu har jag helt plötsligt kraft och ork att ta tag i mig själv och göra något som är så viktigt, men som antagligen kommer riva upp en massa sår inom mig innan det är klart och den här gången tänker jag inte backa, den här gången kör vi så enkelt är det bara!

Nej, nu är det dags att göra sig iordning för sängen och sedan läsa ett kapitel eller två i min bok innan jag ska sova!
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0