Wonderful weekend!

Jag har verkligen haft en jätte bra helg!

I fredags hade vi tjejmiddag hemma hos Hülya, vilket blev väldigt lyckat och väldigt roligt. Vi åt jätte mycket mat, pratade, dansade och skrattade. Det var helt galet, timmarna bara flög förbi och helt plötsligt var vi tvungna att åka hem. Jag förstår inte vara sju timmar tog vägen bara så där!
Trevligt sällskap och skratt är nog receptet på det faktiskt.

Igår var det mycket på schemat med start klockan nio på morgonen. Först på listan stod bakning, det blev banankaka och sedan skynda iväg till tåget och åka till Sollentuna för att gå på Change med Veran och Erixen och se om jag kunde hitta något under tiden deras ta 2 betala för 1 kampanj pågick. Hittade saker kan vi väl säga att jag gjorde, kom därifrån med 2 nya bikinis, 2 linnen, 3 bh:ar och lite till! Notan landade på lite drygt 2000 kr, men det fick det lätt vara värt!
Sedan var det till Huddinge och möta upp Emelie och kolla efter studentpresent till kusin Annica som tar studenten på fredag och förhoppningsvis kan det jag vill ge henne fixa sig. *hihi*
Middag hemma hos mig bestod av tacos innan vi åkte vidare hem till Veran och sjöng SingStar innan Eurovision Song Contest började. Det var väldigt trevligt, många trevliga människor och ännu mer godsaker eftersom alla hade tagit med sig massor!

Tyskland vann ESC, vilket var helt fantastiskt! Hon var grym, låten var jätte bra och hon kändes så otroligt mycket mer äkta än alla andra. Jag är väl också lite partisk efter att jag upptäckte att runt hennes hals hängde ett Taizékors! Det upplevde jag som den optimala hyllningen till något som för många är väldigt speciellt, just en vistelse i Taizé. För tänk er själva, det är en gigantisk tävling med ungefär 125 miljoner tittare och man får ju antagligen välja och vraka rätt mycket i vad man vill ha för smycken och kläder och vad väljer denna 19åriga tyska? Jo, hon väljer ett litet, svart kors i ett vanligt svart band som inte alldeles för många känner till ursprunget till! Det kan man ju tolka som att det för henne liksom för mig betytt ganska mycket att vara i Taizé och att ställa sig på en scen inför alla dessa människor med just det halsbandet är väl om något en hyllning.
Jag är i vilket fall imponerad av den här tjejen, riktigt, riktigt duktig är hon!

Bilden lånad från:
 http://www.dn.se/polopoly_fs/1.1061313.1268648599!image/753884817.jpg_gen/derivatives/article-landscape/753884817.jpg



Idag är det Morsdag så just nu sitter jag hos mormor och morfar och väntar på att alla andra ska komma, ikväll ska det grillas. Ska bli roligt att träffa alla, men har också roat mig med att retas med Shabo. För er som inte vet det är det min morbrors och sambos kattunge som är ungefär 10 månader, han är fullständigt bedårande, men helt tokig också!
Har faktiskt också fått lite, lite plugg gjort idag, även om det hittills varit minimalt.

Nu ska jag nog gå och fika lite och klappa på moster Camillas gravidmage. Det var förövrig min stora hemlis som jag inte kunde berätta för några månader sen, jag ska nämligen få en liten bebiskusin i augusti! *hihi*
Som sagt, nu blir det fika, men först bjuder jag på en bild till, fast denna gång av Shabo!



Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0