Vårkänslor...

...sprudlar och leenden avlöser varandra just nu, vilket ger mig lite lust att blogga!
Det du Emelie, det hade du inte väntat dig va? Att jag frivilligt skulle börja blogga nästan regelbundet igen va? ;)

Ja, idag har det verkligen känts som vår! I solen har det varit 18,4 grader varmt och mycket snö har smält bort idag. Jag och Veran tog en paus i pluggandet idag och gick en promenad i solskenet efter lunchen. Var helt fantastiskt! Jag gick i skinnjackan, tunna mjukisbyxor och gummistövlar och det var verkligen inte det minsta kallt. Och jag blev också barnsligt lycklig över att jag för en gångs skull har skor som jag kan gå i vattenpölar med utan att bli plaskvåt om fötterna, så jag gick i varenda vattenpöl jag kunde och tittade på Veran med ett brett leende varje gång. Hon bara skrattade åt mig. Det var till och med så att jag glömde bort att jag hade ont i huvudet för en stund, men det gav igen senare när det exploderade till. Men i vilket fall, det känns verkligen som att våren är på väg nu! Jag hoppas verkligen att det inte bara är på låtsas utan att det faktiskt är på riktigt den här gången!

På fredag kommer N hit också, helt fantastiskt ska det bli! Längtar mkt, känns som att jag hoppar omkring på små moln hela tiden typ. Vet inte om jag vill veta hur jag faktiskt kommer vara när han kommer hit. *haha*
På lördag ska vi ut och äta middag med ett par kompisar för att fira Bråkmakarn och sen får vi se vad som händer resten av helgen, men lär nog bli en del prat, skratt och mys. Det blir lätt så när vi inte setts på ett tag och nu är det fyra veckor sedan vi sågs sist, känns som en evighet... Fast snart är ju den evigheten slut iaf!

Och sen måste jag bara blogga lite om nånting som stört mig i flera dagar och som jag tänkt blogga om flera gånger. Det kommer säkert att bloggas om det fler gånger från mitt håll, men tänkte bara nämna det iaf för jag är nog alldeles för trött för att skriva allt jag vill. Viktoria Milan, har ni hört talas om den sajten, den som uppmuntrar gifta och sambos att vara otrogna via deras sajt för att göra "livet levande"? Jag tänker nog inte säga så mycket mer om den just nu än att jag tycker det är en stötande sida. Dock har jag väldigt mycket att säga om den så jag kommer nog att blogga ett helt eget inlägg om sidan vid ett senare tillfälle. Nu är jag alldeles för trött för att bli så irriterad som jag alltid blir när jag tänker på den.

Så nu ska jag nog bädda ner mig i sängen och se om ytterligare åtta, nio timmars sömn kan råda bot på den förbaskade huvudvärken som vägrar ge med sig.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0