Dator färdiginstallerad

Yes! Nu har jag installerat alla program utom Officepaketet på min lilla dator och sitter vid den nu och skriver. Dock så har inte mitt bredband hoppat igång än, men det finns tack och lov trådlöst nätverk hos pappa, men ikväll blir det nog jobbigt eftersom jag måste sno nätverkskabeln från den stationära datorn om jag vill ha internet hos mamma och det tror jag inte är så populärt om jag ska vara helt ärlig, fast om de går och lägger sig kan jag ju alltid slå den ;)

Igår var en sån där jobbig dag måste jag ju erkänna. För det första så var det ju bredbandet som inte alls ville starta och fortfarande inte vill, sedan tackade jag nej till en filmkväll hos Kalle för att jag skulle träffa Anders, men det dök hela tiden upp saker som gjorde att han blev försenad och tillslut var klockan över elva när han väl kom hit.. Så jag blev väldigt besviken måste jag ju erkänna eftersom det här var typ det enda vi kunde ses på jag vet inte riktigt hur länge eftersom jag måste plugga en hel del den här veckan och han är upptagen hela dagen idag.
Fast han är ju lite söt som dök upp här med kladdkaka och sa förlåt typ tusen gånger och sen i morse var hur söt som helst innan han behövde åka. Saknar honom redan.....
Men det kom ju visserligen en glad nyhet igår också, Hannele kommer till Sverige snart! Om en och en halv vecka kommer hon, Gabriel, Tobias och Krister till Stockholm och stannar veckan ut. Det ska bli kanonkul! Jag måste se till att hinna träffa dem då, men jaaa, just nu är det väl mest jag och Hannele som är kompisar tror jag. Man vet aldrig var man har hennes bröder, de är som de är..

Men aja, idag ska vi fira bror, han fyllde 16 i måndags så hela släkten kommer och äter massa paj och grejer hos oss idag, men först ska jag och pappa ta en sväng förbi Teknik Magasinet i Skärholmen och byta datormusen vi köpte igår för den behagar inte fungera. Det ska bara vara att plugga in den i USButtaget, men neeej, det vill inte så jag vill ha en ny.
Sen ikväll måste jag ju läsa de där sidorna som jag måste ha läst till föreläsningen imorn bitti, men det är itne så många så det går nog ganska fort.
    Det märks att universitetet är annorlunda mot gymnasiet måste jag ju säga, det är sjukt mkt att göra, har gått en vecka och ska om en och en halv vecka ha läst typ 500 sidor och min grupp ska vara färdiga med typ halva vårt grupparbete! Och sen ska vi göra en individuell uppgift lite senare också och den får vi typ tre, fyra dagar på oss att göra! Men jag klagar inte så jättemkt eftersom ämnet är väldigt intressant och jag tycker det ska bli riktigt kul och det känns jättekul att plugga igen. Speciellt eftersom jag nu går i samma klass som Veran igen, det har inte hänt på sex år! Det är jätteroligt att träffa henne så mkt igen :)

Nej nu ska jag dushca och se till att jag hinner fixa allt innan vi ska åka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0