Aftonbladet, abonemang och massa jobb

Idag var det pest och pina att ta sig till skolan.
1. Jag glömmer busskortet hemma och kommer inte på det förrän jag kommit till Tumba, så jag missar tåget till skolan.
2. Tåget som jag ska åka med är försenat plus att det blir stående i typ tio minuter mellan Stockholms södra och Centralen.
3. Bussen till skolan kommer inte!

Som sagt; pest och pina!
Väl på plats i skolan var det rätt okej, intressanta saker vi går igenom så. Och så fick vi tillbaka resultaten från vår första kurs den här terminen. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd, jag gjorde min allra första universitetsuppsats och fick ett C, vilket är det tredje högsta betyget man kan få! Det kändes bra måste jag ju säga!

Ikväll har jag jobbat, var AIK-LeksandHovet. AIK vann med 3-1 har jag för mig att det var, men det är lika bra att ni kollar Sportsidorna i någon tidning imorn också så ni inte helt litar på mig ;)
Jag och Bella var grymma idag, vi sålde för nästan 15 000 kronor och vi hade på kronan rätt i kassan. Det kallar jag skills! Jag och Bella är ett bra team helt enkelt.
En rolig sak som hände var att vi fick hjälp av Tommy (typ högsta chefen) som satt i det bakre rummet i vår kiosk och hällde öl typ hela andra pausen för att det skulle räcka! Haha :P

Efter jobbet åkte jag till Centralen för att möta Jessie och få lite trevligt sällskap hem. När jag satt där på en bänk så kom det fram en tjej och frågade om hon fick störa några minuter, vilket inte var några problem. Det visade sig att hon kom från Aftonbladet och letade personer som kunde svara på frågan som 5 personer alltid svarar på längst bak i tidningen. Så imorn tycker jag att alla ska köpa tidningen för då finns jag med på baksidan ;)

När de hade gått skulle jag gå mot Jessie och blev då haffad av Tele2Comviq-försäljare. Detta slutade med att jag hade skaffat mig ett abonemang som börjar gälla om  några dagar, så det kändes lite konstigt, men också rätt skönt eftersom min plan hela tiden varit att jag ska skaffa abonemang tills jag började universitetet. Dock kommer nog min mor att bli galen för att jag tog det beslutet alldeles själv och antagligen kommer hon slå ihjäl mig, men det kan det vara värt ;P
Nej, förhoppningsvis ska hon väl inte reagera så illa!

Men neej, nu ska jag titta på True Blood och sen ska jag sova!

Ciao och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0