Skolan har startat på riktigt nu

Ja, nu har skolan dragit igång på riktigt, vi har planerat upp hela vårt arbete och allt är enligt papprena felfritt, men det kommer säkert att dyka upp problem med både det ena och det andra.
Däremot så har det här öppnat, i alla fall min ögon till hur mycket plugg det kommer vara ibland under de här åren. Jag ska tills nästa måndag ha läst lite drygt 500 sidor! Det känns tufft, men som det känns just nu tror jag på mig själv och jag kommer klara det.

Vår grupp är helt underbar, alla är inställda på att samarbeta och siktar på samma betyg och vill lika mkt. Alla drar sitt strå i stacken liksom, det är hur skönt som helst. Inte alls som tidigare när man behövt tjata på människor för att de skulle göra nåt alls.

När vi hade slutat diskutera och varit på biblioteket och lånat lite böcker idag så åkte jag och Veran runt och skulle uträtta lite ärenden, vilket tillslut visade sig bli en ganska komisk trip. Till att börja med går vi till Odenplan för att Veran vill köpa en kamera där, men när vi kommer dit upptäcker vi att det inte finns någon affär där, bara deras typ kontor eller nåt. Så vi åker till centralen och jag ska gå på SL Center för att uppgradera mitt terminskort, men då är det seriöst talat 200 nummer före mig i kön! Så vi beger oss till Synsam för att införskaffa linsvätska till Ove och går omkring och letar efter det i Gallerian. Vi gick nästan förbi det för det finns ingen utstående skylt direkt.
När vi är färdiga på Synsam går vi in en sväng på Guldfynd och jag måste bokstavligen talat nästan släpa ut Veran för att hon inte ska köpa massa mobilsmycken. Näst på tur är då Clas Ohlson där jag har kommit på att jag vill köpa ett laptopfodral, vilket vi tillslut hittar efter att jag kommit på att man visst ska fråga expiditerna :P
Tillbaka till centralen; fortfarande över 100 nummer före i kön!! Jag ger upp, vi sätter oss på tunnelbanan för att åka till Medborgarplatsen och köpa kamera där, men kommer på att vi ska åka till Gullmarsplan och SL Center där. Sagt och gjort och efter tio minuters väntetid har jag mitt terminskort plus!
Nu kommer vi till det egentligen roligaste under hela dagen; när vi skulle köpa Verans kamera. Vi vet vilken gata vi ska till, har hittat den och funderar då på vilket nummer det nu var på. Veran tog fram kalendern där hon hade adressen och kollade.
- Det ska vara på 1, men vi står ju här och jag ser den inte.
- Neej, det är ju SevenEleven som ligger där.
Ungefär samtidigt tittar båda upp och börjar skratta; precis framför oss, där vi hela tiden stått, ligger ingången till butiken.

Men nu ska jag ta och packa ihop mina saker och åka iväg till sjukgymnasten, första gången sen i maj, ska bli kanonskönt att få träna lite igen! :)


Mitt laptopfodral, nu kan jag la laptopen i väskan när jag åker till skolan istället för att släpa runt hela datorväskan!


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0