Galen granne väckte tankar

Igår när Steve och Marie var här och åt middag så fick jag länge sitta och förklara för Steve att han måste ha drömt att jag hade en liten unge med mig hit förra sommaren eftersom jag faktiskt inte har barn och jag har inte heller varit här samtidigt som det varit småbarn här.
Men Steve var helt övertygad om att jag visst hade suttit här ute på uteplatsen med ett litet barn i famnen, men det enda jag hade i famnen förra sommaren var deras ena hund som hoppade upp och halvlåg i mitt knä, så antingen har han fått för sig att hunden är ett barn eller så har han helt enkelt drömt det.

Fast måste ju erkänna att hans prat om att "jo, men visst har du barn?!" väckte lite moderskänslor, men nej, barn tänker jag inte skaffa mig än på ett tag. Jag får mysa lite med Sandras lille Milo när han är född, vilket inte borde vara alldeles för lång tid kvar tills dess. Sandra är för övrigt min nagelteknolog för er som inte visste det.
Är det nån annan som ska skaffa barn som letar efter avlastning ibland så är det bara säga till, barn är små och söta, men jag tänker inte skaffa några egna på ett tag.
För det första behöver man en pappa till barnet, och eftersom jag inte tänker skaffa barn utan att ha ett stadigt förhållande med pappan så lär det dröja ett tag eftersom jag faktiskt inte har en pojkvän.
För det andra så bör man ha jobbat ett tag innan man skaffar barn för att det ska bli lättare att komma ut på arbetsmarknaden igen och eftersom jag har nästan tre år kvar på universitetet så känns det väl lite idiotiskt att skaffa barn nu innan jag ens haft en chans att komma ut på arbetsmarknaden.
För det tredje är det bra om man har någonstans att bo och eftersom jag fortfarande bor hemma hos mamma och även delvis hos pappa så låter det som en otroligt dålig idé att skaffa barn nu.

Nej nu ska jag sluta muppa mig här och försöka få lite läsning gjord igen.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0