Hörselskadade har samma rätt som vi andra!

Jag klickade in på min vän Annas blogg och blev väldigt upprörd över ett inlägg där hon berättar om att det i Skåne ska införas att de med hörselskador ska få betala sina hörapparater och sådana saker själva för att spara in på de pengar de ligger back i sin budget. Detta är fullkomligt galet då det är väldigt dyrt att skaffa sådana saker. Jag tipsar er alla att läsa inlägget här;
http://litensak.blogg.se/2009/april/idioter.html

Om ni, liksom jag, blir berörda och upprörda av detta vill jag bara säga er att det finns faktiskt något ni kan göra, ni kan skriva på namninsamlingen mot detta förslag, precis som jag just nu gjorde.
 //www.hrf.se/templates/Page2x1____9743.aspx.

Jag hoppas vi kan stoppa det här förslaget för de som är hörselskadade har ofta inte kunnat göra något för att inte vara det! Så nu hjälps vi åt, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad bra att du skriver om det:) Puss och kram!

2009-04-08 @ 10:01:52
URL: http://litensak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0