Lunch med tjejor...

...var väldigt mysigt idag!

Dagen började väldigt bra, kände mig lugn, utsövd och bara allmänt tillfreds. Gick ner till tåget och mötte Jessie för att åka till Sigtuna och träffa underbara Rebecka för första gången på månader.
Resan var kaos, försenade tåg, missade bussar och sedan en evighetslång bussresa innan vi till slut två timmar senare var framme i Sigtuna och mötte Rebecka. Vi bestämde oss snabbt för att äta lunch och gick in på ett kafé där man fick göra iordning sin egen sallad. Jag kan ju säga så här, för 85 kr fick man väldigt mycket! Jag är fortfarande inte hungrig och vi åt lunch strax efter ett idag! Det är ungefär sex timmar sen! Man fick så mycket mat att man behövde tvinga i sig det sista, men samtidigt inte kunde sluta äta för att det var så gott!
Sedan promenerade vi omkring i Sigtuna, tittade på gamla ruiner, gamla hus från ca 900-talet, tog ett varv i kyrkan och promenerade längst vattnet. Allt under prat och skratt, var helt underbart!

Resten av kvällen ska jag nog mest ta det lugnt, skriva lite på novellen som jag lyckats producera halvvägs, kanske ta en promenad i det fina vädret och lyssna på musik. Bara ha en slapparkväll, tycker jag är värd det faktiskt. Och om jag orkar kanske jag fortsätter plocka upp lite i rummet.
Veckan som gått sedan jag skrev sist har varit fullspäckad, promenader, umgåtts mycket med vänner och försökt hinna plocka och göra iordning i mitt rum.

Men nu ska jag nog faktiskt försöka tvinga i mig lite middag, kan ju inte äta middag vid midnatt heller!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0