Tvåbarnsmamma...

...eller inte kanske inte, men blev tagen för det idag!

Vi var på Skänninge Marknad och gick omkring när jag bestämde mig för att köpa gul kiwi som de hade till bra pris. Vid just det ståndet delade de ut fejk-tatueringar som man fick med om man köpte kiwi och just när det var min tur stod det två barn där och tittade på tatueringarna. De var antagligen syskon, en pojke och en flicka, de var ungefär mellan 3 och 5 år gamla och båda ville ju självklart ha tatueringarna och pojken hade redan plockat åt sig ett ark.
Då vände sig kvinnan som sålde kiwin till mig och sa "Om jag lägger ner en här, så får de ju varsin". Jag tittade på henne väldigt förvånat och utbrast "Nej, nej, jag känner inte ens de här barnen" och hon tittade på mig, tittade på dem och tillbaka på mig och ursäktade sig "Jag trodde verkligen att de var med dig". Jag lugnade henne och gick sedan därifrån med min kiwipåse, men det satt kvar rätt länge att någon trodde att jag var mamma till två barn.
Jag var ju inte på något sätt annorlunda än jag brukar vara, svarta capribyxor, vit t-shirt med en uggla på, ryggsäck, utsläppt hår och solglasögon. För några dagar sedan blev jag tagen för att vara 18 år i samma typ av kläder, men nu var jag helt plötsligt tvåbarnsmamma...!
Jag funderade rätt länge över om jag verkligen såg så gammal ut, men då sa Anne-Marie att det kanske inte är så konstigt ändå för i Motala och omnejd är det vanligare med unga mammor än vad det är i Stockholm. Och visst där har hon en poäng, men som Veran sa så skulle det ju inte varit omöjligt att det var mina ungar heller även om jag då skulle behövt vara typ 16 när jag fick första barnet.. Hmm.. Läskigt var det i vilket fall!
Fast det var ju lite roligt också, blir kul att se vad folk säger om jag går omkring med Camillas och Davids bebis när den är född, då är vi ju faktiskt släkt och det skulle inte vara omöjligt att det var min unge med tanke på att många i min ålder skaffar barn nu. Haha, vilka funderingar jag har va?

Skänninge marknaden var jätte bra i år också, hittade jätte mycket fina, bra och roliga saker så det tog inte många timmar innan jag hade spenderat mina pengar. Jag förstår inte hur det gick till, men fort gick det och plötsligt hade jag spenderat över 1150 kr. Man borde helt enkelt inte få släppa loss mig på marknader så där utan någon som håller i mina pengar åt mig! *haha*
Fast det blev ju en del grejer jag behövde också så ska väl inte säga så mycket iaf, har ju numera en bra, ny ryggsäck, några nya halsband, en ny tunika, nya leggings och lite annat smått och gott!

Nej, nu ska jag nog lägga mig och läsa lite i min bok så jag får börja läsa David Eddings snart, börjar få abstinens efter ett år utan hans böcker. Fast nu har jag ju faktiskt bara två serier kvar av det han har skrivit och det kommer ju inte komma fler böcker eftersom han tyvärr gick borta förra sommaren, men då får jag väl helt enkelt börja läsa om de andra böckerna när jag får abstinens nästa gång ^^
Som sagt, nu blir det P.D. James, hon är inte så illa hon heller.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0