Mitt-i-natten-blogga...

...tänkte jag lite snabbt roa mig med!

Jag har haft en fantastiskt bra vecka, full av utmaningar, glädje, skratt, långa samtal och mycket mys, men det har också varit sin beskärda del av sorg. Jag har gjort min sista vecka på praktiken som gick fantastiskt bra, fick mycket gjort och kände att jag definitivt kan det här nu. Jag är inte längre praktikant som min handledare Kerstin sa, jag är kurator.
Sista dagen blev jag överöst av kramar, beröm och presenter från lärare, rektorer och andra anställda. Fick en Aladdin-ask, två biobiljetter och en bukett tulpaner av rektorerna som tack för den här tiden och det kändes verkligen helt fantastiskt att få den uppskattningen! Jag har ju verkligen velat lära mig och har gjort det, jag kan så mycket mer nu än tidigare och jag känner att skolkurator, det är helt rätt väg för mig.

Har även hunnit baka pepparkakor, dricka glögg, jobba, träna, skriva praktikrapport och prata med N i flera timmar på Skype den här veckan. Snart ska väl dem timmarna kanske bli ytterligare några fler beroende på om jag är vaken när han kommer hem, fast nu borde det inte vara så lång tid kvar. *hehe*
Idag (lördag) var jag på julmarknad med pappa, Niklas och Mathias, men vi passade även på att promenera omkring i massa affärer. När jag och pappa kom hem började jag fixa i mitt rum som pappa målat och möblerat om så alla mina saker låg i kartonger, väskor och påsar, men nu är allt på sin plats igen även om det tog ett par timmar mer än jag hade trott att det skulle göra. Roligt var det däremot, hittade en drös gamla noveller och dikter samt en del gamla skolfoton och tidningar. Hann även äta lite thailändskt till middag och prata med Kajsa i telefon.

Imorgon ska jag jobba Lucia-konsertGloben också, det brukar vara väldigt mysigt så det ser jag framemot.
Kommer inte på så mycket mer att skriva så avslutar här tänkte jag.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0