Ursäkta uppehållet...

...som blev en aning längre än jag hade tänkt mig från början.

Nästan två månader sedan jag skrev något sist. Det har hänt otroligt mycket och jag tror jag har förändrats en del som människa under de här månaderna också.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om det hela faktiskt, men vi kan väl börja med att säga att resan till Rom med pappa var helt fantastisk! Det känns som en miljon år sedan däremot för att det var så fullt upp sedan dess. Vi gjorde mycket av de där sakerna man "ska" göra som turist, men min vän Roberto visade oss även runt i flera timmar vilket var otroligt uppskattat då vi bland annat då fick se platsen där Julius Caeser blev mördad. Det var helt galet, vi stod mitt på ett torg med ett stort område som var lägre än resten av marken och i ena hörnet fanns en liten vit rektangel och där pekade Roberto ut att ett av antika Roms mest kända mord hade utförts. Det är en otroligt sjuk känsla att stå där och veta att för tusentals år sedan skedde mordet som man läst om i historieböckerna bara ett trettiotal meter bort.
Hela Rom är visserligen en sådan stad där man känner historiens närvaro, var verkligen en helt fantastisk känsla!

Så vad är nytt? Inte mycket, jag är på praktiken som jag trivs kanon med, jag tränar och jag jobbar.
Praktiken är verkligen det bästa som har hänt under utbildningen, helt fantastiskt är det! Jag har verkligen hamnat rätt känns det som, jag trivs som fisken i vattnet, min handledare är underbar och allt bara leker där!
Eller förresten, en ny sak har hänt. Kajsa har varit här två gånger sedan jag skrev sist. Hon åkte hem nu i morse efter nästan en vecka här. Har varit fantastiskt att ha henne här så länge, var så mysigt, men nu vet vi inte hur länge det dröjer innan hon kommer tillbaka, men jag får helt enkelt försöka pallra mig ner till Skåne nåt också.

Just nu är jag kattvakt hos Camilla och David medan de är i Finland så just nu är det jag och Simba som hänger. Eller just i skrivandets stund så har han precis kommit in igen efter att ha varit ute och sprungit lite efter att ha varit inne när jag var på tjejmiddag. Nu vill han kela så ska stänga av datorn och mysa med honom i soffan tror jag.
Ska försöka se till att det inte går två månader innan jag skriver igen!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Emelie of course!

welcome back ;)

2010-11-09 @ 20:43:10
URL: http://hjulan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0