Officiellt sämst...

...det måste nog ändå vara mitt bloggande!

Jag måste verkligen skärpa till mig nu, säger gång på gång att jag ska bli mer aktiv i mitt skrivande igen, men gång på gång missar jag det helt.
Jag tror att det till ganska stor del beror på att jag haft en fullspäckad höst och i mångt och mycket kommer våren att vara minst lika hektisk. Nu under hösten har jag gjort heltidspraktik, pluggat, jobbat, tränat och gått en Alpha-kurs så det har inte funnits så mycket tid över, knappt haft en ledig kväll i veckan faktiskt förrän mot slutet av terminen.
Terminen som kommer nu blir nog nästan lika fullspäckad faktiskt! Det ska jobbas, tränas, pluggas och skrivas C-uppsats och ungefär var sjätte helg ska spenderas i Linköping hos kärleken och var sjätte vecka kommer han att vara här. Utöver det ska jag även gå en Beta-kurs som fortsättning på Alpha-kursen. Det blir som ni ser en del tid som upptas av mitt "riktiga" liv och inte mkt över till bloggande. Vad jag däremot kan lova är att jag ska göra ett ärligt försök att skriva varannan vecka iaf, nu när jag har en smartphone kanske det blir lite lättare också för då kan jag ju faktiskt blogga utan att starta datorn vilket helt klart underlättar den processen.

2010 är slut och 2011 har börjat. De sista veckorna på 2010 var bra veckor, massa julmys, komma tillbaka till skolan blev inte lika jobbigt som jag trodde och jul och nyår var överlag bra.
Julafton spenderades hos mormor och morfar med hela den sidan av familjen och även några från mosters sambos familj. Trevligt var det och jag upptäckte hur underbart det är att se på Kalle Anka med barn! Davids, mosters sambo, brorsdotter på sex år var med så det togs på fullaste allvar att det skulle vara tyst och man skulle se på Kalle Anka! Helt underbart! Hon och Charlie, min fem månader gamla kusin, blev överösta med julklappar och sedan redogjordes det för tomtens fejkskägg. Inte blev Tyra lurad inte!
Nyår spenderades med N och hans familj i Nyköping vilket var väldigt trevligt. Blev mycket skratt, spel och prat, men även en timmes pulkaåkning och lek i snön. Vid tolvslaget var vi nere i Nyköpings hamn och tittade på fyrverkierna som var helt fantastiska! Det var väldigt mysigt att stå nere i hamnen med N's armar runt mig och se på alla färger samtidigt som snön föll.

Så vad är då nytt för det nya året?
Jag är samma person som innan nyår, även om många förändringar har skett under den här omvälvande terminen som praktiken inneburit, så där är det inga konstigheter.
Jag har samma jobb som jag fortfarande trivs med, så inte heller där några förändringar.
Jag pluggar fortfarande till socionom, men det som är en stor förändring på det planet är att jag snart är färdig med min utbildning! Jag har bara ett år kvar lite drygt, sedan är det verkligheten och yrkeslivet som gäller. Fast det känns inte riktigt lika läskigt längre efter att ha spenderat nästan fyra månader på fältet under praktiken.
Den enda egentligt stora förändringen är väl N's intåg i mitt liv som min pojkvän, som visserligen skedde redan förra året men blev officiellt på nyårsafton. En fantastisk människa som jag tänker hålla hårt i, känslor som de här växer inte på träd så man får helt enkelt vårda det. Mer om vem han är håller jag nog på lite till, men de som jag anser behöver veta mer kommer få reda på det ändå.

Nu vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva så jag tänkte nog stanna där och helt enkelt försöka komma ihåg och få tid att skriva snart igen!
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Emelie of Course!

Välkommen tillbaka fina du :D Det var på tiden! Nu ska vi bara se till att vi ses oftare :D det är brist på det med :p

2011-01-08 @ 23:44:23
URL: http://hjulan.blogspot.com
Postat av: Emelie of Course!

Nu har de blivit dåligt med bloggande igen ;)

2011-01-17 @ 21:48:23
URL: http://hjulan.blogspot.com
Postat av: Smsa Låna

Grym blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 01:01:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0